divendres, 8 de febrer del 2008

Xenofòbia a les altes cúpules

Tenim un greu problema de racisme entre els ex ministres de l'Estat, el sr. Arias Cañete, i que quedi constància que em costa molt anomenar senyor a una persona que diu frases com aquesta i es queda tan tranquil.


  1. "Tenemos unas tensiones en el sistema de sanidad de las comunidades autónomas espectaculares, con las urgencias colapsadas porque los inmigrantes han descubierto la grandeza del sistema nacional de salud. Claro, alguien que para hacerse una mamografía en Ecuador tiene que pagar el salario de nueve meses llega aquí, a urgencias, y se la hacen en un cuarto de hora"

Jo treballo a la sanitat, és més, treballo a la sanitat catalana, en una de les regions amb més migració de l'estat espanyol, i encara diria més: treballo en un ambulatori d'un barri construït als anys 60, en plena arribada de la migració andalusa...i saps de què m'adono? que el nou immigrant intenta integrar-se aprenent la llengua d'acollida de la sanitat, que el vell immigrant encara em diu frases com: "tu sueldo te lo pago yo" o "no me da la gana de aprender tu lengua" i que quan llegeixo frases com les del sr. Arias desitjaria que vingués a treballar amb mi un parell de dies a veure qui és qui no s'està integrant.

I al cap d'un moment es posa aparlar del sector serveis, d'aquells cambrers que teniem abans:

  1. "no tan cualificada como aquellos camareros maravillosos que teníamos, que les pedíamos un cortado, mi tostada con crema, lo mío con manteca colorá, y a mí una de boquerones sin vinagre, y te lo traía todo con una enorme eficacia".

De quins cambrers està parlant? perquè a mi, cada matí, un jove cubà em serveix el cafè amb llet, amb la llet natural i dos sobres de sucre, i em demana un mini de fuet de la terra abans que jo hagi dit bon dia...potser és cert que al sr. Arias, al tenir uns gustos tant extranys (tallat i boquerons?), necessitava un cambrer especial...

Em nego a deixar passar comentaris racistes, xenòfobs i classistes com aquest "senyor" fa en públic, i no entenc que encara hi hagi gent que pensi que votar a aquest tipus de polítics sigui una alternativa.